Układanie klocków – nauka poprzez zabawę

Układanie klocków – nauka poprzez zabawę
multitematyczny
Człowiek i styl
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Sprawić dziecku frajdę, a jednocześnie dać mu możliwość rozwoju – to wyzwanie dla wielu rodziców. Zabawką, która spełni oba kryteria, są już od wielu pokoleń klocki. Maluszkom wystarczą najprostsze kwadratowe zabawki do układania jeden na drugim. Kilkulatki z kolei chętniej sięgną po klocki konstrukcyjne dla dzieci.

Świetna zabawa i rozwój wyobraźni

Klocki konstrukcyjne są nieco bardziej wymagające niż klasyczne klocki, z których można ustawić wieżę. Dzięki specjalnym kształtom dzieci mogą tworzyć nawet bardzo skomplikowane konstrukcje. To wyzwanie dla małych odkrywców i dzieci ciekawych świata. 

Bez wątpienia klocki konstrukcyjne dla dzieci rozwijają ich kreatywność i wyobraźnię (także tę przestrzenną!). Dzieci mogą ułożyć niezliczoną ilość połączeń, figur, postaci, budynków, pojazdów. To niezwykle rozwijająca rozrywka. Podczas układania dzieci uczą się planowania przestrzennego, poznają prawa fizyki oraz ćwiczą swoją sprawność manualną. 

Obecnie na rynku znaleźć można wiele rodzajów klocków konstrukcyjnych dla dzieci. Są to m.in. klocki słomki lub wafle, z których można zbudować dowolną rzecz, ilość połączeń jest właściwie nieograniczona. Istnieją również specjalne zestawy do konstruowania konkretnych pojazdów bądź budynków. Tutaj często należy korzystać z instrukcji, uważnie przyjrzeć się który klocek do czego służy. To ćwiczy również u dzieci skupienie i uważność, o którą w obecnych czasach coraz trudniej. Klocki są zawsze dobrym pomysłem na prezent, zarówno dla dziewczynek jak i chłopców.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Włosy  – jakie kosmetyki mogą zadbać o ich stan i wygląd
Włosy – jakie kosmetyki mogą zadbać o ich stan i wygląd
Piękne i zadbane kosmyki ułożone w misterne fryzury to nieodłączny atrybut kobiecości, jednak w ostatnich latach można zauważyć, że coraz […]
Ostatnie wpisy