Zawieszenie samochodowe ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo prowadzenia, a także na komfort i wygodę podróżowania. W przypadku aut sportowych, bądź zwyczajnych, ale o sportowym charakterze, zapewnia dobrą przyczepność i pewność jazdy. W zawieszeniu stosuje się pewien standardowy zbiór elementów, takich jak wahacze, sprężyny, amortyzatory. Każda z tych części może ulec zepsuciu, a wtedy pojazd znacznie trudniej się prowadzi. Nie można też liczyć na pozytywne przejście badania technicznego.
Zdecydowanie najczęściej psującym się elementem w zawieszeniu samochodowym są wahacze. Konkretnie dochodzi do wybicia i obluzowania się przegubu kulowego, albo też do zerwania tulei metalowo-gumowych. Jest to sytuacja niebezpieczna, która może doprowadzić nawet do całkowitej utraty panowania nad autem. Dlatego też uszkodzenia wahaczy należy koniecznie usunąć przed przeglądem technicznym, ponieważ inaczej diagnosta nie podbije nam przeglądu technicznego.
W przypadku pozostałych elementów, najczęściej dochodzi do tzw. wylania się amortyzatorów. Chodzi o wyciek oleju z wnętrza, z powodu uszkodzenia uszczelnień. W przypadku sprężyn może dojść do ich pęknięcia, czego efektem jest obniżenie się jednej strony auta i znaczna utrata pewności prowadzenia. Jeżeli posiadamy zawieszenie gwintowane do VW, może też dojść do zapieczenia gwintu regulacyjnego, z powodu korozji. Spowoduje to brak możliwości regulacji wysokości zawieszenia, dlatego też dobrze jest pokryć gwint specjalnym preparatem antykorozyjnym, raz na jakiś czas.