Wszyscy jesteśmy klientami. Nawet kilka razy w tygodniu odwiedzamy sklep i przemierzamy jego alejki w poszukiwaniu potrzebnych nam towarów. Ekspozycja artykułów sprzedażowych pełni ogromną rolę w sprzedaży detalicznej. Istnieje pojęcie takie jak merchandising. Oznacza ono koncepcję, która zakłada wykorzystanie maksymalnej przestrzeni handlowej do komunikacji z klientami, aby wywołać w nim potrzebę zakupu określonych artykułów, a następnie umożliwienie jej realizacji.
Jeśli chodzi o ekspozytory reklamowe producent oferuje ich szeroki wybór, dopasowany do potrzeb klienta. Uwzględniają one bodźce niezbędne do przyciągnięcia klienta do sklepu, a jednocześnie pełnego wykorzystania potencjału miejsca sprzedaży. Rolą tych ekspozytorów jest dotarcie do różnych grup osób. Po pierwsze takich, które nie chciały wejść do sklepu, ale jakaś sytuacja skłoniła je do tego kroku. Po drugie do tych, którzy odwiedzili placówkę handlową, by zakupić określony produkt, ale być może kupią coś jeszcze. Ostatnią grupą, do której skierowany jest merchandising są stali klienci, o których uwagę i lojalność należy zadbać tak, aby na długo pozostali odbiorcami usług. W związku z tym ekspozytory pełnią kilka kluczowych funkcji. Przede wszystkim wzbudzają zainteresowanie i pożądanie danym produktem, następnie tworzą potrzebę jego posiadania i zainicjowania działania w celu jego spełnienia, czyli dokonania zakupów. Cel taki można osiągnąć na wiele sposobów, również poprzez odpowiednio dobrane ekspozytory.