Pełna księgowość to kompletny opis sytuacji finansowej i wyników działalności przedsiębiorstwa. Termin ten jest najczęściej używany w kontekście sprawozdań rocznych, ale ma również zastosowanie do innych rodzajów sprawozdań i analiz finansowych.
Ogólnie rzecz biorąc, pełna księgowość obejmuje rachunek zysków i strat, który podsumowuje przychody i koszty, a także bilans, który pokazuje aktywa, zobowiązania i kapitał własny (różnica między aktywami i zobowiązaniami).
Pełna księgowość obejmuje:
Pokazuje ile pieniędzy wpłynęło do firmy (przychody) i ile pieniędzy wypłynęło (wydatki) w danym okresie czasu. Różnica między tymi dwoma liczbami nazywana jest dochodem netto lub stratą netto. Rachunek zysków i strat może być podzielony na kategorie w zależności od tego, jak poszczególne wydatki zostały wykorzystane (koszty sprzedaży, koszty administracyjne).
Pokazuje co posiadasz i co jesteś winien w danym momencie. Zawiera listę aktywów po jednej stronie oraz zobowiązań i kapitału własnego po drugiej. Aktywa to takie rzeczy jak gotówka w banku i zapasy; pasywa to pożyczki lub zobowiązania; kapitał własny to pieniądze zainwestowane przez właścicieli plus zyski zatrzymane z poprzednich okresów.
Pokazuje, gdzie w określonym czasie (zwykle w miesiącu lub kwartale) nastąpił przepływ środków pieniężnych. Ważne jest, aby zrozumieć skąd pochodzi gotówka, aby upewnić się, że wystarczy ona na pokrycie wszystkich wydatków!
Jeśli chcesz skorzystać z takiej opcji, to pełna księgowość Olsztyn, jest miastem, w którym to zrealizujesz.