Współcześnie do transportowania rozmaitych towarów wykorzystywane są głównie przyczepy. Nie posiadają one autonomicznego napędu, więc muszą być ciągnięte przez inny pojazd – np. samochód osobowy lub ciężarowy. Na rynku znajdziemy zarówno modele centralno-osiowe, jak i wyposażone w specyficzną obrotnicę (zwaną inaczej skrętnym dyszlem). Większość z nich ma wbudowany standardowy hamulec najazdowy, a niektóre nowoczesny hamulec pneumatyczny.
Od lat największą popularnością cieszy się przyczepa burtowa (skrzyniowa), charakteryzująca się solidną ramą nośną o profilu zamkniętym oraz otwieranymi burtami. Jej ogromną zaletą jest to, że pozwala na łatwy załadunek z trzech stron. Poza tym warto wskazać na uniwersalność – może służyć choćby do sprawnego przewozu plonów rolniczych, materiałów sypkich, trawy, worków, narzędzi ogrodniczych, małych maszyn, a nawet żywych zwierząt. Jakby tego było mało, jest wprost nieoceniona przy przeprowadzkach i remontach. W celu znacznego zwiększenia jej funkcjonalności należy dokupić plandekę ochronną, nadstawkę burtową, ewentualnie reling przedni. Na uwagę zasługują również przyczepy specjalne w formie lawet, przeznaczone m.in. do wygodnego transportowania łodzi motorowych i kompaktowych jachtów. Odrębną kategorię stanowią natomiast turystyczne przyczepy kempingowe z łazienką, miejscem do spania i mini-kuchnią.