Każdy motocykl w trakcie jazdy narażony jest na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych i tarcie, które powstaje na skutek obracania się wielu podzespołów pracujących podczas wciskania manetki gazu. Okresowe przeglądy i wymiany zepsutych części są koniecznością. Jakie części ulegają najczęstszym awariom w starszych motocyklach?
Posiadacze starszych motocykli takich jak Mz Trophy zmagają się oczywiście z poważnymi awariami jednostek napędowych, ale na szczęście nie są one zbyt częste. Główną przyczyną wizyty w warsztacie są wymiany mocno wyeksploatowanych części, które pracują zawsze gdy motor jest w ruchu. Problemem okazują się więc łożyska i elementy zawieszenia. W motocyklach starej daty bardzo często do wymiany są przednie i tylne amortyzatory. Są one elementem narażonym na bardzo duże obciążenia i wymagają wymiany co kilkadziesiąt tysięcy przejechanych kilometrów. Warto często kontrolować też stan ogumienie. To właśnie opony gwarantują nam utrzymanie odpowiedniej przyczepności na drodze w każdych warunkach. Jeśli chcemy czuć się na naszym motorze bezpiecznie, warto regularnie je sprawdzać i w razie konieczności wymienić na nowe.