Brief reklamowy to spisane oczekiwania klienta względem danej agencji marketingowej. Są to wytyczne, na podstawie których przygotowane zostanie logo firmy, strona oraz cała kampania marketingowa. Warto poświęcić na niego odpowiednią ilość czasu, aby był on przygotowany właściwie. Jest bowiem swego rodzaju umową pomiędzy klientem a agencją. Jest podstawą do wnoszenia roszczeń, jeśli rezultaty współpracy będą inne niż oczekiwane.
W każdym właściwie napisanym briefie powinna znajdować się ogólna informacja dotycząca marki, jej historii i otoczenia. Bardzo ważną jego częścią jest także opis grupy docelowej, do której chce się dotrzeć oraz wskazanie celu, do którego prowadzić będą wszystkie podjęte działania. Grupa docelowa definiowana jest przede wszystkim w oparciu o aspekty społeczno-demograficzne, geograficzne oraz behawioralne. Im większa wiedza o kliencie, do którego skierowana będzie kampania tym lepsza będzie jej jakość. Główny cel kampanii można podzielić na aspekty sprzedażowe, czyli informacje o tym, jakie ilości danego produktu chce się sprzedać, marketingowe oraz komunikacyjne mówiące o tym, co dokładnie chce się przekazać swoim odbiorcom. Istotnym elementem briefu jest także budżet marketingowy, który pomoże określić, jakie dokładnie działania powinny zostać podjęte. Każda osoba, która zastanawia się, w jaki sposób napisać brief reklamowy przykłady można znaleźć w internecie, inspirować się nimi lub skorzystać z pomocy agencji. Dobrze przygotowany harmonogram działań jest kluczem do sukcesu.