Marketing jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia biznesu. Bardzo często działania w jego zakresie prowadzą same firmy, powierzając je specjalnie utworzonemu działowi lub po prostu wyznaczonym osobom. Niekiedy jednak warto skorzystać z wiedzy i doświadczenia wyspecjalizowanych podmiotów zewnętrznych.
Usługi marketingowe mogą mieć bardzo różną formę. Zewnętrznym firmom można przykładowo powierzyć zadania z zakresu projektowania i tworzenia materiałów drukowanych (plakaty, ulotki). Nieźle też sprawdzą się wszędzie tam, gdzie nasi pracownicy mają niewystarczające kompetencje. Przykładem mogą być kampanie reklamowe w środkach masowego przekazu (konieczna jest fachowa wiedza z zakresu tworzenia reklam dla nich), usługi marketingowe b2b, tworzenie i publikacja treści w mediach społecznościowych. Bardzo często z usług marketingowych korzystają firmy niewielkie, których po prostu nie stać na stworzenie własnych działów, zajmujących się takimi projektami. Jest to więc dla nich rozwiązanie ekonomiczne. Warto więc skorzystać z usług marketingowych wszędzie tam, gdzie działania profesjonalistów mogą przynieść znacznie lepsze efekty niż nasze własne wysiłki.