Zawieszenie samochodu to zespół elementów, które łączą karoserię z kołami. Niemożliwe jest stosowanie w tym miejscu sztywnego połączenia, ponieważ po najechaniu na najmniejszą nierówność, auto zostałoby natychmiast wytrącone z toru jazdy. Podstawowy zestaw części, który zapewnia dobre prowadzenie oraz komfort jazdy, to sprężyny oraz amortyzatory. Niektóre pojazdy posiadają dodatkowo zamontowany stabilizator zawieszenia (zwłaszcza te posiadające większą moc silnika i osiągające wyższe prędkości).
Element ten stosuje się na przedniej osi pojazdu, ponieważ ma on wpływ przede wszystkim na zachowanie w czasie pokonywania zakrętów. Łączy on ze sobą wahacze bądź dolne części amortyzatorów, czasami bezpośrednio, a czasem poprzez specjalne elementy zwane łącznikami stabilizatora. Mocowany jest również do podłogi auta, za pomocą gumowych lub poliuretanowych obejm. Dzięki temu jego ruch wokół własnej osi jest ograniczony, a to przekłada się na minimalizację wychyłów nadwozia na zakrętach i łukach. Na stronie https://eibach.pl/ można obejrzeć jak wygląda typowy stabilizator, a także dokonać jego zakupu.
Główną funkcją stabilizatorów jest większe usztywnienie przedniego zawieszenia podczas skrętów. Jest to odczuwalne zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Jednocześnie nie powoduje on pogorszenia tłumienia nierówności podczas jazdy po prostym odcinku drogi. Dzięki stabilizatorowi możemy pokonywać łuki z większą prędkością, a także szybko zmieniać kierunek jazdy bez ryzyka, że auto wpadnie w poślizg lub przewróci się na bok. Dlatego też stabilizatory są powszechnie stosowane w autach wyścigowych, gdzie są absolutnie kluczowym elementem wyposażenia.