Sercem każdego motocykla jest silnik – zazwyczaj model czterosuwowy. Podstawowy warunek jego sprawnego funkcjonowania to wybór odpowiedniego oleju, który zagwarantuje optymalne smarowanie poszczególnych komponentów samego napędu oraz skrzyni biegów. Jednocześnie preparat nie może powodować nadmiernego poślizgu tarcz znajdujących się w sprzęgle. Wyjątkowo uniwersalne oleje posiada w swoim szerokim asortymencie ten sklep internetowy: https://liquimoly.sklep.pl/86-olej-silnikowy-do-motocykla.
Przy zakupie oleju silnikowego do motoru należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na klasę jego lepkości, która musi być koniecznie dostosowana do wymogów polskiego klimatu. Na uwagę zasługują przede wszystkim produkty z symbolem 10W40 na opakowaniu. Ostatnia cyfra oznacza tutaj maksymalną lepkość, jaką jest w stanie osiągnąć olej w warunkach ujemnej temperatury. Drugi niezwykle ważny czynnik to zastosowana baza – syntetyczna, mineralna albo półsyntetyczna. W większości przypadków zaleca się wybór wersji syntetycznej, gdyż stanowi świetne połączenie atrakcyjnej ceny z dobrymi właściwościami użytkowymi. Zapewnia znakomitą ochronę napędu bez względu na panujące warunki atmosferyczne czy obciążenie. Oprócz tego spore znaczenie ma ogólna klasa jakości, będąca swoistym drogowskazem dla osób szukających najlepszego możliwego oleju do swojej maszyny. Popularnością cieszy się zwłaszcza japońska klasa JASO. Do motocykli z mokrym sprzęgłem pasuje ta o normie MB, natomiast do tych z suchym sprzęgłem wprost idealna jest ta o normie MA. Na koniec warto jeszcze podkreślić, że zawsze lepiej jest wydać trochę więcej pieniędzy na olej cenionego powszechnie producenta, niż później martwić się o prawidłowe działanie silnika.