Łatwość nawigacji odnosi się do tego, jak łatwo lub trudno jest użytkownikom poruszać się po stronie internetowej lub aplikacji. Strona przyjazna użytkownikowi ma prosty i intuicyjny układ, który pozwala użytkownikom łatwo znaleźć to, czego szukają bez żadnych trudności. Innymi słowy, jest to po prostu to, jak łatwo jest odwiedzającym znaleźć drogę po Twojej stronie bez zgubienia się lub zdezorientowania.
Łatwość nawigacji po stronie jest kluczowym czynnikiem decydującym o tym, czy klient pozostanie na Twojej stronie i dokona zakupów, czy też opuści ją i uda się do innego sklepu.
Według badań, ponad połowa kupujących opuści stronę internetową, jeśli nie będzie się ona ładowała wystarczająco szybko. A to dopiero początek: będą również mniej skłonni do powrotu, dokonania zakupu lub podzielenia się swoim doświadczeniem z innymi.
Dlaczego więc jest to tak ważne? Ponieważ wpływa na wszystko, od współczynnika odrzuceń po konwersje.
– Twoi goście zostaną dłużej i przejrzą więcej stron,
– wyższy współczynnik konwersji,
– będziesz mieć więcej ponownych wizyt.
Jeśli potrzebujesz pomocy ze swoim własnym sklepem, odwiedź witrynę: https://omnicommerce.pl/sklep-internetowy-b2c/.