Wszyscy jesteśmy poddawani na co dzień ogromnemu wpływowi reklam. Spotykamy je na każdym rogu – czy to w formie elektronicznej, czy to w formie fizycznej (plakaty, billboardy i tym podobne). Dzięki reklamom częstokroć łatwiej jest nam znaleźć poszukiwany produkt, co oszczędza nasz cenny czas. Zdarza się jednak, że marnujemy go na oglądaniu tychże reklam, zważywszy szczególnie na to, że z reguły przyglądamy się rzeczom, które nie są nam tak naprawdę potrzebne.
Pamiętajmy jednak, że za każdą reklamą stoi rzesza ludzi, która ją wykonała. Bez procesu drukowania plakatów wiele reklam fizycznych po prostu by nie zaistniało. Czynnością tą zajmują się wyspecjalizowani ludzie, którzy za swą pracę otrzymują z resztą zapłatę. Osoby te zwiemy po prostu poligrafami.
Drukowanie plakatów ma jednak swoje etapy. Na początku należy stworzyć projekt reklamy używając druku cyfrowego. Nie jest to proste, a poza tym wymaga użycia specjalistycznych programów, które z resztą byłyby całkiem bezużyteczne, gdyby były obsługiwane przez niekompetentnych ludzi. Oprócz druku cyfrowego, w procesie drukowania plakatów, konieczne jest także zaprojektowanie grafik, bez której reklama by nie zaistniała. Kiedy wszystko na ekranie komputera prezentuje się ładnie i schludnie, można dopiero przystąpić do zmaterializowania naszego dzieła.
Ten krótki opis pokazuje, że nawet tak prozaiczna czynność drukowania plakatów wymaga pracy oraz zaangażowania kompetentnych ludzi i wyspecjalizowanych programów komputerowych. Kiedy więc następnym razem zobaczysz gdzieś na ulicy wiszącą reklamę, pamiętaj: nie jeden człowiek natrudził się, byśmy my mogli ją zobaczyć!